Almanca konjuktion bağlaçlar 4

31 Ocak 2013 Perşembe
Almancada cümleleri birbirine uydurmak ve baglamak icin kullanilan diger Baglaclari, ne anlama geldiklerini ve türkce aciklamali örnekleri ile ögrenelim.

reklam
ALS : -diginda –digi zaman- iken, anlamindadir
örnekler:
- als ich Kind war; wollte ich Arzt werden.
- Cocuk iken, Doktor olmak isterdim.
- als ich in der Türkei bin; könnte ich Auto kaufen.
- Türkiyede iken araba alabilirdim.
WENN : Diginda –digi zaman – iken – eger -se- sa, anlamindadir.
örnekler:
- Wenn du Krank bist, gehst du sofort nach Hause.
- Eger hasta isen hemen eve git.
- Wenn du da bist, können wir anfangen.
- Eger burda isen baslayabiliriz.
- Wenn ich Tot bin, kannst du mich vergraben.
- Eger ölürsem, beni gömebilirsiniz.

SOLANGE : Digi-digi sürece , anlamindadir.
örnekler:
- solange du da bist ; kannst du mich sehr lieben.
- Burda oldugun sürece beni cok severmisin.

DAMIT : Mek-mak için , anlamindadir.
örnekler:
- ich habe dir alles gegeben; damit er sich nutzen kann.
- kendisine kullanmasi  icin herseyi verdim.

obwohl ; -digim halde anlamindadir.
- Obwohl ich seit 3 Jahren in Deutschland bin, habe ich kein Auto gekauft.
- 3 yildan berli Almanya da oldugum halde araba almadim.
- Obwohl ich krank bin, gehe ich zur Schule.
- Hasta oldugum halde okula gidiyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında